• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Пам'ятка молодому вчителеві

ПАМ'ЯТКА ДЛЯ МОЛОДОГО ВЧИТЕЛЯ.





1. Приходьте в кабінет трохи раніше дзвінка, переконайтеся, чи все готово до уроку, чи добре розставлені меблі, чи чиста дошка, чи підготовлені мультимедійні засоби, наочні посібники. Заходьте в клас останнім. Домагайтеся, щоб усі учні вітали Вас організовано. Намагайтеся показати учням користь організованого початку уроку, прагніть до того, щоб на це йшло кожного разу все менше і менше часу.

2. Не витрачайте часи на пошуки сторінки Вашого предмета в класному журналі, її можна приготувати на перерві.

3. Починайте урок енергійно. Не задавайте запитання: "Хто не виконав домашнє завдання?" - Це привчає учнів до думки, ніби невиконання домашнього завдання - справа неминуча. Ведіть урок так, щоб кожний учень постійно був зайнятий справою, пам'ятайте: паузи, повільність, неробство - бич дисципліни.

4. Захоплюється учнів цікавим змістом матеріалу, створенням проблемних ситуацій, розумовою напругою. Контролюйте темп уроку, допомагайте слабким повірити у свої сили. Тримайте в полі зору весь клас. Особливо стежте за тими, у кого увага нестійка, хто відволікається. Запобігайте спроби порушити робочий порядок.

5. Звертайтеся з проханнями, питаннями декілька частіше до тих учнів, які можуть займатися на уроці сторонніми справами.

6. Мотивуючи оцінки знань, надайте своїм словам діловий, зацікавлений характер. Вкажіть учневі над чим йому слід попрацювати, щоб заслужити більш високу оцінку.

7. Закінчуйте урок загальною оцінкою класу і окремих учнів. Нехай вони відчувають задоволення від результатів своєї праці. Постарайтеся відмітити позитивне в роботі недисциплінованих хлопців, але не робіть це занадто часто і за невеликі зусилля.

8. Припиняйте урок з дзвінком. Нагадайте про обов'язки чергового.

9. Утримуйтеся від зайвих зауважень.

10. При недисциплінованості учнів намагайтеся обходитися без допомоги інших. Пам'ятайте: налагодження дисципліни за допомогою чужого авторитету не дає вам користі, а швидше шкодить. Краще зверніться за підтримкою класу.




ПАМ'ЯТКА ДЛЯ наставника



1. Разом з починаючим учителем глибоко проаналізуйте навчальні програми і пояснювальні записки до них.

2. Допомогти скласти тематичний план, звернувши особливу увагу на підбір матеріалу для систематичного повторення, практичних і лабораторних робіт, екскурсій.

3. Надавати допомогу в підготовці до уроків, особливо до перших, до першої зустрічі з учнями. Найбільш важкі теми розробляти разом. У своєму класі постаратися вивчати матеріал з випередженням на 2-3 уроки, з тим, щоб дати молодій вчителю можливість методиці розкриття найбільш складних тем.

4. Разом готувати й підбирати дидактичний матеріал, наочні посібники, тексти задач, вправ, контрольних робіт.

5. Відвідувати уроки молодого вчителя з наступним ретельним аналізом, запрошувати його на свої уроки, спільно їх обговорювати.

6. Допомогти в підборі методичної літератури для самоосвіти і в його організації.

7. Ділитися досвідом без повчання, а шляхом доброзичливого показу зразків роботи.

8. Допомагати своєчасно, терпляче, наполегливо. Ніколи не забувати відзначати позитивне в роботі.

9. Вчити не копіювати, не сподіватися на готові розробки, а виробляти власний педагогічний почерк.

Кiлькiсть переглядiв: 612

Коментарi